Z jakich etapów składa się indeksacja strony internetowej?

Połączyć stronę www z GSC

Znaleźć URL danej podstrony

Przeanalizować URL w Google

Złożenie prośby indeksacje

Indeksowanie strony w Google

Indeksacja strony przez Google — ile to trwa?

Z oficjalnych źródeł wynika, że proces indeksacji strony w Google trwa od kilku dni do kilku tygodni. Zwykle jednak trwa to szybciej, bo witryna może zaindeksować się nawet w przeciągu kilku godzin po zgłoszeniu jej do Google. Szybka indeksacja w Google jest więc możliwa! Należy to jednak traktować jako kwestię indywidualną i trudną do przewidzenia. Aby przyspieszyć indeksację strony, można też przeanalizować słowa kluczowe i treść przez Google Search Console.

Dlaczego Google nie indeksuje strony?

Trudno w jednoznaczny sposób stwierdzić, dlaczego Google nie indeksuje danej strony. Czasami powody mogą być bardzo błahe — to na przykład brak responsywności witryny, innym razem znów roboty mogą mieć problem np. z odczytaniem pliku robots.txt, bądź duplikatami treści, które zdarzają się bardzo często w przypadku sklepów internetowych. Aby dowiedzieć się, co leży u przyczyn braku indeksacji strony przez Google, należy dokładnie sprawdzić domenę za pośrednictwem takich crawlerów jak np. Screaming Frog.

Zgłoszenie witryny do Google — jak sprawdzić, czy strona została już zaindeksowana?

Aby dowiedzieć się, czy indeksacja strony www przebiegła pomyślnie nie trzeba logować się na GSC. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę słowo site:https://abc.pl/abcd, z czego abc to adres przykładowej strony, natomiast abcd to jej podstrona, która miała zostać zaindeksowana.Jeżeli dana witryna zostanie wyszukana w Google, oznacza to, że robot indeksujący już ją zatwierdził.

Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu?

Skontaktuj się z Agencją SEO, a odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania!

 

 

Indeksowanie strony

Zastanawiasz się, jak zgłosić stronę do Google? A może zaktualizowałeś treści i dodałeś nowe podstrony, a mimo to zmiany nie zostały odnotowane? Martwisz się, że nikt nie czyta Twoich artykułów?

Czas dowiedzieć się co to jest indeksacja strony i jak ją przyspieszyć!

Jak zyskać wartościowe treści?

Google indeksuje tylko wartościowe treści, co oznacza, że wyszukiwarka ta skupia się na indeksowaniu stron internetowych, które zawierają istotne i rzetelne informacje dla użytkowników. Google stara się zapewnić jak najlepsze rezultaty wyszukiwania dla użytkowników, dlatego też ważne jest, aby strony internetowe były wartościowe i rzetelne. Aby uzyskać dobre wyniki w wyszukiwarce Google, ważne jest, aby treści na stronie internetowej były unikalne, aktualne i odpowiadały na pytania i potrzeby użytkowników.

Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem tekstów reklamowych, marketingowych lub informacyjnych. Zadaniem copywritera jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, zachęcenie go do działania (np. zakupu produktu lub usługi) poprzez odpowiednio dobrane słowa i argumenty.

Content marketing to strategia, w której przedsiębiorstwo tworzy i dostarcza regularnie wartościowe treści, które są interesujące dla swojej grupy docelowej. Celem content marketingu jest zbudowanie lojalności i zaufania klientów, a także przyciągnięcie nowych odbiorców poprzez publikację ciekawych treści, które są dostępne w internecie. 

Co to jest indeksowanie strony?

Indeksacja strony internetowej to systemowa analiza plików, które są dostępne w różnych formatach takich jak np. PDF czy HTML. Indeksowanie strony odbywa się za pośrednictwem specjalnego oprogramowania. Podczas indeksacji tzw. roboty sieciowe dokonują analizy fraz kluczowych, obrazów, a także powiązanych linków, które są związane z indeksowaną stroną.

pozycjonowanie stron
google

Jak dodać stronę do indeksu?

  • Warunkiem koniecznym jest połączenie strony z narzędziem Google Search Console.
  • Po tej czynności kolejnym niezbędnym krokiem jest wyszukanie URL danej strony, co można zrobić z poziomu panelu w GSC.
  • Następnie GSC udzieli nam pełnych informacji o tym, czy witryna została już indeksowana i widnieje w Google, czy też nie.  W razie wystąpienia tej drugiej sytuacji, należy poprosić Google o zindeksowanie strony, klikając w odpowiedni przycisk na profilu.