Jak dobrać słowa kluczowe?
Analitycy branży IT twierdzą, że moda na słowa kluczowe powoli ustaje. I rzeczywiście, teksty przesycone frazami kluczowymi, które niegdyś znajdowały się na szczycie wyników wyszukiwania, obecnie są traktowane jako spam.
Z roku na rok algorytmy Google stają się coraz bardziej skomplikowane i wymagające. Najlepiej wizualizuje to fakt, że aktualnie na najwyższą pozycję w Google mogą liczyć tylko te teksty, w których słowa kluczowe brzmią naturalnie, występują w pełnym zdaniu i najlepiej — w niezmienionej formie. Tworząc teksty, copywriterzy mają więc przed sobą niełatwe zadanie.
Frazy kluczowe — skąd je pozyskiwać?
Wybór odpowiednich fraz kluczowych ma decydujący wpływ na efekt pozycjonowania. Aby dobrać właściwe słowa kluczowe, nie warto powoływać się wyłącznie na intuicję. Trzeba bazować na znacznie bardziej wiarygodnych źródłach wiedzy, za jakie powszechnie uważa się np. podpowiedzi m.in. z Senuto, czy Ahrefs, które dostarczają pozycjonerom niezbędnych informacji o statystykach wyszukiwania.
W naszej agencji SEO Kielce sięgamy jeszcze po informacje znajdujące się w opisie działalności naszego klienta, które opublikował on na swojej stronie internetowej. Ponadto pytamy też jego samego, z jakimi słowami kluczowymi powszechnie utożsamiana jest jego marka.
O tym, czy wybrane przez nas słowa kluczowe zostały prawidłowo wyselekcjonowane, poinformuje nas Google Search Console, gdzie zobaczymy, czy po dokonaniu zmian w contencie, strona lepiej się konwertuje.