Szybkość sklepu
Szybkość ładowania strony ma ogromny wpływ na sprzedaż w e-commerce. W wirtualnym świecie czas to pieniądz. Jak się okazuje, strony, które ładują się dłużej niż 3 sekundy, notują też największy współczynnik odrzuceń. Skrócenie czasu ładowania strony nawet o 0,1 sekundy zmniejsza tzw. bounce rate o niemal 6%. To sprawia, że warto zadbać o to, aby Twój sklep online działał szybko i odpowiadał oczekiwaniom Twoich potencjalnych klientów.
Statystyki nie kłamią. Jak deklaruje 70% użytkowników sieci — szybkość strony wpływa na ich gotowość do sfinalizowania transakcji. Co więcej, użytkownicy nie wracają też na strony, które rozczarowały ich przez zbyt długie ładowanie.
To niewiarygodne, ale lider rynku e-commerce, czyli Amazon oszacował, że gdyby witryna ładowała się sekundę dłużej, ich roczne przychody mogłyby spaść o 1,5 miliarda dolarów!
Co zrobić, aby poprawić szybkość ładowania strony?
Przede wszystkim warto skupić się na optymalizacji strony pod kątem:
- użytych grafik,
- przekierowań,
- wtyczek,
- motywów.
Ponadto zaleca się też uporządkować kod źródłowy, wykorzystać cache, czyli pamięć podręczną przeglądarki lub ostatecznie zmienić pakiet hostingu na większy.
Wprawdzie, szybkość ładowania strony sklepu internetowego nie ma większego znaczenia dla Google. Należy jednak pamiętać, że sklepy internetowe powinny spełniać wymagania nie tylko algorytmów, ale także użytkowników. Szybkość strony to element ważny ze względu na tzw. User Experience.