Chcesz wypozycjonować swój sklep internetowy?

Skontaktuj się z Agencją SEO Kielce!

 

 

Szybkość sklepu 

Szybkość ładowania strony ma ogromny wpływ na sprzedaż w e-commerce. W wirtualnym świecie czas to pieniądz. Jak się okazuje, strony, które ładują się dłużej niż 3 sekundy, notują też największy współczynnik odrzuceń. Skrócenie czasu ładowania strony nawet o 0,1 sekundy zmniejsza tzw. bounce rate o niemal 6%. To sprawia, że warto zadbać o to, aby Twój sklep online działał szybko i odpowiadał oczekiwaniom Twoich potencjalnych klientów. 

Statystyki nie kłamią. Jak deklaruje 70% użytkowników sieci — szybkość strony wpływa na ich gotowość do sfinalizowania transakcji. Co więcej, użytkownicy nie wracają też na strony, które rozczarowały ich przez zbyt długie ładowanie. 

To niewiarygodne, ale lider rynku e-commerce, czyli Amazon oszacował, że gdyby witryna ładowała się sekundę dłużej, ich roczne przychody mogłyby spaść o 1,5 miliarda dolarów

Co zrobić, aby poprawić szybkość ładowania strony?

Przede wszystkim warto skupić się na optymalizacji strony pod kątem:

  • użytych grafik,
  • przekierowań,
  • wtyczek,
  • motywów.

Ponadto zaleca się też uporządkować kod źródłowy, wykorzystać cache, czyli pamięć podręczną przeglądarki lub ostatecznie zmienić pakiet hostingu na większy

Wprawdzie, szybkość ładowania strony sklepu internetowego nie ma większego znaczenia dla Google. Należy jednak pamiętać, że sklepy internetowe powinny spełniać wymagania nie tylko algorytmów, ale także użytkowników. Szybkość strony to element ważny ze względu na tzw. User Experience

seo kielce

Duplikaty treści 

Nic tak nie komplikuje pozycjonowania strony jak duplikacja treści. W przypadku sklepów internetowych podstrony często powielają się w obrębie tej samej witryny, co nie pozostanie niezauważone przez roboty Google. Za zduplikowane treści można otrzymać karę, która grozi usunięciem domeny z wyników wyszukiwania. 
Warto dodać, że prócz duplikacji wewnętrznej, wyróżniamy także duplikację zewnętrzną. Polega ona na powielaniu się treści pod wieloma adresami URL. Duplikaty zewnętrzne powstają w wyniku kopiowania treści z innych źródeł np. opisów ze stron internetowych producentów. 

Aby poradzić sobie z występowaniem tej samej treści na różnych podstronach, wystarczy wdrożyć przekierowanie 301. Wówczas kilka adresów,  takich jak np.: http://strona.pl http://www.strona.pl https://strona.pl i https://www.strona.pl nie będą wyświetlały tej samej treści.

Jak zapobiec duplikacji treści?

  • Z uwagi na lepsze pozycjonowanie i zmniejszenie prawdopodobieństwa powstania duplikatu strony, poleca się też, aby wszystkie opisy produktów w sklepie internetowym były unikatowe, nie zaś skopiowane z innej podstrony. 
  • Trzeba także uważać na powielanie pierwszej strony kategorii, która w takich sytuacjach jest dostępna pod URLem strona.pl/kategoria i np. strona.pl/kategoria?page=1. Paginacja, bo takim mianem określamy to zjawisko to błąd, który bardzo często występuje na stronach sklepów internetowych.
  • Sklepy internetowe, które trudnią się sprzedażą międzynarodową, muszą uważać także na wdrożenie nowych wersji językowych. Zdarza się, że nie wszystkie podstrony zostają przetłumaczone na dany język. Te, na których znajduje się nieprzetłumaczony tekst są natomiast traktowane jako duplikat. 
pozycjonowanie kielce

Pozycjonowanie sklepów internetowych Kielce

Profesjonaliści w dziedzinie UX pomogą Ci opracować logiczną strukturę menu zgodnie z wymaganiami SEO. Dzięki nam i usłudze - pozycjonowanie sklepów Kielce - unikniesz kanibalizacji treści, która występuje w wyniku powielenia takich samych zagadnień na kilku stronach. 
Architektura informacji to ważny element rankingowy. Warto więc przemyśleć strukturę swojego menu i zastanowić się jakich fraz kluczowych używają nasi klienci, którzy poszukują produktów, jakie udostępniamy. 

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy z odzieżą damską. Jakie kategorie powinieneś wydzielić, tak aby użytkownicy mogli w łatwy sposób odnaleźć  interesujące ich produkty w Twojej ofercie? Najważniejsze elementy struktury Twojej strony internetowej powinny zawierać:

  • Na stronie głównej powinny znaleźć się frazy związane z działalnością Twojego sklepu, czyli np. sklep online z sukienkami.
  • W przypadku takiego asortymentu kategorię produktów powinny dzielić się na: sukienki na wesele, sukienki eleganckie, sukienki do pracy, sukienki na lato itd.
  • Strona produktowa, inaczej podstrona powinna być dedykowana jednemu konkretnemu produktowi, czyli np. czerwonej sukience asymetrycznej z dekoltem.
  • Natomiast treści poradnikowe mogą zawierać wpisy blogowe, a także FAQ, czyli stronę z najczęstszymi pytaniami.

Nie potrafisz samodzielnie wykryć duplikatów treści?

Zgłoś się do profesjonalnej agencji pozycjonerskiej! Sprawdzimy Twoją stronę pod kątem duplikatów treści i wprowadzimy przekierowania 301 tam, gdzie to konieczne! Zajmiemy się również ustawieniem tzw. linków kanonicznych (rel=”canonical”), tak abyś mógł osiągnąć wysoką pozycję dla danej kategorii i ustawić ją jako pierwszą stronę z ofertą Twojego sklepu. 

Agencja SEO Kielce — jak dbamy o User Experience?

agencja seo kielce

mnogość opcji wysyłki

kielce pozycjonowanie sklepow online

szybkość ładowania strony

firma zajmujaca sie seo kielce

przypomnienia o pełnym koszyku

seo kielce pozycjonowanie

czytelne komunikaty CTA

pozycjonowanie firma w kielcach

dobra nawigacja po stronie

UX, czyli User Experience

Pierwsze wzmianki o User Experience padły w 1993 roku, kiecy to profesor Don Norman pracujący dla Apple dostrzegł, że usługi lub produkty, które dostarczają klientowi pozytywnych wrażeń, zapewniają ich twórcom przewagę nad konkurencją.

Jakie cechy sprawią, że podniesiesz sprzedaż w sklepie internetowym? To przede wszystkim: intuicyjność, użyteczność, wiarygodność, dostępność i funkcjonalność. Więcej przeczytasz w artykule o 10 cechach dobrego sklepu internetowego

W kontekście sklepu internetowego UX powinien przejawiać się pod takimi elementami jak:

  • bezproblemowa nawigacja po stronie, którą będzie możliwa dzięki umiejętnie skomponowanej strukturze menu,
  • dokonanie zakupów bez rejestracji, tak aby zaoszczędzić czas klienta i pozwolić mu na płatność bez zakładania konta,
  • responsywność strony — sklep online powinien działać w wersji na telefon i komputer, aby użytkownicy smartfonów i tabletów także mieli dostęp do naszego asortymentu,
  • włączenie opcji darmowej dostawy i darmowego zwrotu
  • szybki czas ładowania strony,
  • przypomnienie o pełnym koszyku — e-mail o pełnym koszyku bywa przydatny dla użytkownika, który tuż przed zrealizowaniem transakcji, opuścił stronę. Po wiadomości istnieje szansa, że dana osoba jednak wróci na naszą platformę i opłaci zakup,
  • brak reklam,w przypadku sklepów online nie warto umieszczać reklam na swoim serwisie. Istnieje bowiem spore prawdopodobieństwo, że nasz potencjalny klient, zachęcony infografika porzuci nasz sklep i przeniesie się na inną stronę.
  • czytelne CTA, komunikaty zachęcające do zakupu powinny wskazywać dalsze kroki realizacji zamówienia. 
  • one step checkout — podsumowanie zamówienia powinno być czytelne i wyświetlać się na jednej stronie, tak aby użytkownicy nie mieli problemu z zaakceptowaniem koszyka i opłaceniem zakupów,
  • szybka płatność, przez którą rozumie się umożliwienie wielu metod płatności takich jak PayPal, BLIK, Google Pay i Apple Pay, przelew tradycyjny, a także opłata za pośrednictwem platformy PayU, czy Przelewy24, a także PayPo.

Przemyślana organizacja treści, przejrzysty interfejs i estetyczny design, jakie składają się na projektowanie UX, ułatwiają sklepom internetowym osiągnięcie celów sprzedażowych i pozyskanie nowych klientów. Zainwestowanie w optymizacje UX przyniesie długofalowe efekty i przyniesie obopólne korzyści zarówno właścicielom sklepów internetowych, jak i użytkownikom platformy. 

Agencja SEO Kielce — remarketing

Każdy z nas zetknął się z remarketingiem, chociaż nie był tego świadomy. Zjawisko remarketingu zachodzi wtedy, gdy odwiedzamy jakąś stronę w celach zakupowych, dodajemy przedmioty do koszyka, ale z jakiś przyczyn opuszczamy witrynę i nie finalizujemy transakcji. Jeśli po tym epizodzie, dany przedmiot będzie wyświetlał nam się w reklamach, to właśnie remarketing. Jego celem jest ponowne zachęcenie nas do złożenia zamówienia i zakupu danej rzeczy. 

  • Stosowanie działań remarketingowych w Twoim sklepie internetowym pozwala na wznowienie procesu zakupowego i pozyskanie klienta. 

Agencja SEO Kielce może pomóc Ci ,,namówić” potencjalnych klientów do powrotu na Twoją stronę i dokonania zakupu. Dysponujemy profesjonalnymi narzędziami marketingu internetowego, które sprawią, że osoby zainteresowane Twoim asortymentem ostatecznie się na niego zdecydują. 

Architektura informacji w UX

Architekture informacji, którą można określić jako podział treści i informacji na podstronach, to podstawa wszelkich działań pozycjonerskich. Planowanie architektury informacji na stronie polega na doborze odpowiednich fraz kluczowych, które zapewnią nam pozycję w Google. Aby pozyskać ruch z Google w wyniku umiejętnie zaprojektowanej architektury informacji, należy poświęcić każdej grupie produktów osobną zakładkę.

Hierarchia strony powinna być uporządkowana od najważniejszych słów kluczowych (i produktów) do tych, które mają najmniejsze znaczenie. Poza tym każda podstrona musi zawierać treść, która nie została dotychczas wykorzystana nigdzie indziej na stronie. 
Po opracowaniu struktury menu powinniśmy również zadbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne

Co zyskasz dzięki pomocy agencji SEO w opracowaniu odpowiedniej architektury informacji? 

agencja seo kielce sklepy online

większy CTR i ruch na stronie

pozycjonowanie kielce

podbijesz ilość zamówień

pozycjonowanie sklepow e commerce

zmniejszenie wskaźnika odrzuceń

marketing e commerce

zyskasz nowych klientów

Frazy kluczowe długiego ogona

Wszyscy użytkownicy, którzy znajdują się na tzw. liście remarketingowej w Google, trafili na nią przez… frazy kluczowe długiego ogona. 
Gdyby nie wpisali w przeglądarkę ciągu słów kluczowych takich jak np. ,,białe buty na lato”, ich oczom nie ukazywałyby się teraz białe sandały, które znajdują się niemal na każdej stronie, którą przeglądają. 

To, co wyróżnia frazy długiego ogona spośród wszystkich rodzajów słów kluczowych to fakt, że wpisują je osoby, które są zdecydowane na zakup danego produktu. Frazy typu long tail stanowią około 25% wszystkich wyszukiwań i zwiększają ruch organiczny na stronie.

pozycjonowanie kielce
seo dla sklepów internetowych kielce

Jak dobieramy frazy typu long tail w Agencji SEO w Kielcach? 

Odpowiedni dobór fraz kluczowych długiego ogona w branży e-commerce może podwoić, a nawet potroić wyniki sprzedaży, ponieważ dzięki nim klienci będą mogli znaleźć interesujący i przedmiot, czyli np. wspominane białe buty na lato i dokonać zakupu. 

Możesz mieć pewność, że Agencja SEO w Kielcach nada każdemu produktowi z Twojej oferty 

  • unikatową  nazwę, która będzie odpowiadała frazom długiego ogona. Dzięki takim nazwom i opisom produktów średni czas trwania sesji na Twojej stronie wzrośnie, a współczynnik odrzuceń się zmniejszy!

Kolejnym atutem pozycjonowania na frazy long tail, jest także fakt, że konkuruje o nie znacznie mniej firm z branży. To sprawia, że mniejsze sklepy online mogą zaistnieć w sieci i wyprzedzić liderów rynku pod danymi frazami kluczowymi w SERP.