Badanie słów kluczowych
Pierwszym krokiem w samodzielnym pozycjonowaniu strony jest przeprowadzenie dogłębnego badania słów kluczowych. Chodzi o to, aby zrozumieć, jakie frazy użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, gdy szukają usług lub produktów, które oferujesz. Narzędzia takie jak Google Keyword Planner, SEMRush czy Ahrefs mogą okazać się niezwykle pomocne w tym procesie.
Optymalizacja strony pod kątem SEO
Gdy już zrozumiesz, na jakie słowa kluczowe chcesz się koncentrować, następnym krokiem jest optymalizacja Twojej strony pod kątem SEO. Obejmuje to zarówno optymalizację na poziomie strony, jak i poza stroną. Optymalizacja na poziomie strony obejmuje takie elementy, jak optymalizacja meta tagów, używanie nagłówków H1, H2, H3, a także włączanie słów kluczowych w treści strony. Poza witryną ważne jest budowanie wartościowych linków do Twojej strony z innych, powiązanych stron internetowych. Takie podstrony łatwiej się indeksują, czyli są widoczne w wynikach wyszukiwania.
Tworzenie wartościowej treści
Jednym z najważniejszych elementów SEO jest tworzenie wartościowej treści. Google i inne wyszukiwarki cenią strony, które dostarczają użytkownikom wartościowych informacji. Ważne jest, aby Twoja treść była unikalna, dobrze napisana i zawierała odpowiednie słowa kluczowe. Dobrze jest też umieszczać filmy z YouTube na pozycjonowanej witrynie, które urozmaicają content.